29.8.2013

First codes!


Sori vaan, mutta mä en taida ikinä kyllästyä nähin linnakuviin. Se vaan on niin hieno.

Eletään jännittäviä aikoja. Eilen käytiin ihan ensimmäisillä tunneilla tai koodeilla, niin kuin täällä sanotaan, ja sama jatkui tänään. Huomenna koulu alkaa ensimmäisen kerran tavallisen lukujärjestyksen mukaan. Tähän asti kaikki on mennyt tosi kivasti. Valitsin seuraavat aineet:

HL English Language & Literature
HL European History
HL Economics
SL Maths
SL German B
SL Environmental Systems & Societies

Jeejee! Oon tosi tyytyväinen näihin ja vaikka aineesta ja tasosta toiseen vaihtaminen onkin yleistä, uskon että pysyn nykyisissä ryhmissä. Matikkaa varten meillä oli tasokoe, jonka mukaan pärjäisin HL-matikassa jos jaksaisin panostaa siihen, mutta SL on ihan tarpeeksi mulle kun en mitään matematiikkaan liittyvää halua tehdä tulevaisuudessa. 

Saksasta sen verran, että IB:n mukaan B-kieltä varten pitäisi olla taustalla 3-5 vuotta kyseisen kielen opiskelua. Mulla on just se kolme vuotta saksaa takana ja oon aina tykännyt kielistä, mutta kieltämättä pieni alemmuskompleksi iski  tänään ekalla tunnilla. Meitä on kuuden oppilaan ryhmä, ja näistä kuudesta neljä puhuu sujuvaa saksaa ja viidennen äidinkieli on hollanti. Ja sitten siellä oon minä. Nojoo. Ainakin saan melkein yksityisopetusta ja onpahan haastetta. Tykkään kuitenkin meidän opettajasta ja siitä, että ryhmä on pieni. Hyvä fiilis siis kaiken kaikkiaan.



Pienen alkuhösläyksen jälkeen pääsin siihen service facultyyn, johon halusinkin, eli Social Justiceen. Mulla on service sessiot tiistaisin, eli ensin pari tuntia vanhainkodissa ja sen jälkeen pari tuntia pelejä ja leikkejä kehitysvammaisten kanssa. Kuulostaa mielenkiintoiselta!

Tänään valitaan myös aktiviteetit, eli vapaaehtoistyön lisäksi suoritettavat harrastukset. Näitä harrastuksia on aina kaksi kerrallaan viiden viikon ajan, minkä jälkeen valitaan uudet harrastukset. Tietysti lisäksi on vielä opiskelijakunnan hallitukset, komiteat ja epäviralliset harrastukset (kuten jästihuispaus ja Doctor Who -klubi!!). Täällä ei ainakaan tekeminen lopu, höhöh. 

2 kommenttia:

  1. Jästihuispaus - siitä odotan innolla kuvia ja selontekoa :) Veera

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Jep! Piti tänään mennä pelaamaan, mutta unohduin lähikylään, mutta ensi viikolla! :D

      Poista