14.2.2015

"You're hotter than global warming"


Fourth term ei ole pala kakkua tai easy sausage. Ensi viikolla alkaa mock exams eli prelit eli harjoituskokeet, eli lähiaikoina olen viettänyt mahdollisimman paljon aikaa nenä kiinni kirjoissa tai sormet näppäimistöä naputtaen tai muuten vain opiskellen. Mutta kuuluu mulle muutakin. Nimittäin hurjan hyvää mieltä, mikä mitä todennäiköisimmin johtuu siitä, että olen...

- harrastanut liikuntaa. Siis kunnolla. Olen herännyt aamuisin salille ja sheikannut pebaa zumbassa ja venytelly joogassa. Ajanhallinta on yksi suurimpia AC:n haasteita, ja koska liikunta ei ole samalla tavalla pakollinen osa arkea (kuten vaikka kurssityöt), jää se helposti aikataulusta. Otin kuitenkin itseäni niskasta kiinni, ja veikkaan, että olen onnistunut hikoilemaan ison osan stressistä pois.

- jaksanut muistaa seikkailla. Ihan pieniä seikkailuja, mutta olen päässyt nauttimaan Walesista (vielä kun olen täällä). Kävin reilu viikko sitten yksin Cardiffissa ja ollaan palloiltu ympäri kampusta ja sen lähimaastoa. Viime sunnuntaina oli kummallisin ja hienoin sumu ikinä! En kestä tämän maan säätiloja, joinain päivinä pärjää hupparilla ja joinain päivinä kaipaan toppatakkia (ja eristettyjä, kaksinkertaisia ikkunoita).


-  tehnyt kaikkea kivaa ja muistuttanut itseäni siitä, mitä procrastination tarkoittaa. Sanakirja väittää, että prokrastinaation suomenkielinen käännös on "lykkäys" tai "viivyttely", mutta nuo eivät oikein kuvaa sitä mitä haen tällä sanalla. Mulle prokrastinaatio tarkoittaa parin tunnin Tumblr-sessiota opiskelun sijaan tai kissanpentuvideoiden katsomista YouTubesta koetta edeltävänä iltana. Third termin aikana prokrastinaatio tuntui saavan uuden merkityksen, ja yhtäkkiä kaikki mikä ei liittynyt kurssitöihin tai lukemiseen oli laiskottelua. Siis kaikki, kaverin kanssa teen juominen tai tavallista pidempi päivällinen. Jopa kaupassakäynti tai liikunta! Mun tämän termin tavoite olikin muistaa tehdä kaikkea hauskaa ilman, että poden siitä huonoa omaatuntoa. Siksi, sekä tietty ystävänpäivän kunniaksi, tehtiin tänään aamupalaksi lettuja mun taloustietobestis-Josephinen kanssa!

♥ U, ceteris paribus
- ystävistä puheenollen, olen koittanut joka päivä käydä ainakin yhden keskustelun jonkun sellaisen, jota en tunne kunnolla, kanssa. Ensi viikolla lupaan myös yrittää tehdä tämän saksaksi, sillä suulliset kokeet lähestyvät... Sitä ennen käydään vielä Llantwitissä juhlimassa ystävänpäivää (ja kerron kaikille ylpeäni miten Suomessa juhlitaan ystävyyttä eikä tylsästi pelkkää romanttista rakkautta) tämän kasan (ja muutaman muun) kanssa.

Ystäväkasa.
 Sellaista kuuluu tänne Bristolinlahden rannalle. Ja hei, hurjan ihanaa ystävänpäivää!

PS: Ainiin, tuo otsikko... Social justice -aktivismi voi kuulua myös ystävänpäivään. Mä ainakin nauroin näille!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti